support@sminkspegelbutiken.se

  •  Fri frakt
  •  Snabb leverans
  •  Trygg betalning
  •  Öppet köp 14 dagar
0
Din varukorg är tom!

Köp- och leveransvillkor

Sminkspegelbutiken.se är en svensk webbshop och alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige.

Allmänt

För dig, som är privatperson, gäller Distansavtalslagen (se nedan angående ångerrätt) samt Konsumentköplagen, som har strikta bestämmelser, vilket innebär att lagen gäller, trots att du har avtalat om något annat.

För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella avvikelser.

Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.

Alla försök till bedrägerier polisanmäls och Sminkspegel.se förbehåller sig rätten att häva köpet om bedrägeri befaras.

Vi följer Personuppgiftslagen (PUL). När du, som är privatperson, registrerat dig och gjort din beställning, godkänner du också att vi lagrar och använder dina personuppgifter i vår verksamhet för att på bästa sätt kunna fullföra våra åtaganden gentemot dig. Vi skyddar dina uppgifter enligt PUL, och du har rätt att få ta del av uppgifterna samt att få dessa raderade om du så önskar.

Skulle något villkor befinnas ogiltigt enligt vad som gäller enligt svensk eller EU rätt ska detta inte innebära att köpvillkoren i sin helhet blir ogiltiga utan det ogiltiga villkoret ska i så fall ersättas med likvärdig lagenlig text.
 

Leveransvillkor*

Vi erbjuder fri frakt på allt. Normal leveranstid är cirka 2-3 arbetsdagar. OBS! Under högsäsong eller vissa tillfällen som tex. efter långhelg kan det ta längre tid. Alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige. Mindre och medelstora paketer skickas till ditt närmaste ombud. Större paket skickas alltid med hemleverans.

Samtliga leveranser sker genom Postnord / Shenker / DHL.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs, paketeras och skickas varorna från lagret normalt samma dag eller inom 24 timmar (arbetsdagar). Under högsäsong eller efter långhelg kan det ta längre tid. Därutöver tillkommer Postens/ Schenkers / DHL:s leveranstid som normalt är 2-3 arbetsdagar (normal leveranstid är nästkommande vardag) med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager. I detta fall kommer vår kundservice att kontakta dig och informera om detta. 

Vi skickar en leveransbekräftelse med spårningsbart sändningsnummer så fort din order är behandlad och har lämnat vårt lager.

Upplever du att du inte fått din order inom skälig tid efter att du har tagit emot leveransbekräftelsen?

  1. Kontrollera att dina leveransuppgifter namn, adress, mobilnummer stämmer. Dessa hittar du i orderbekräftelsen som skickades via mejl tidigare när du slutförde ditt köp i vår webbshop.
  2. Om dina leveransuppgifter stämmer ber vi dig att avvakta 5 helgfria dagar.
  3. Vänligen kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se om dina leveransuppgifter inte stämmer eller om du inte tagit emot ditt paket efter 5 dagar.

SKADAT PAKET: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret / ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan på plats samt kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se och göra en skadeanmälan. Bifoga gärna bilder din följsedelel, skadat paket och vara.  Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

OAVHÄMTAT PAKET: Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (ombudets liggtid är 14 dagar). För outlöst paket som kommer i retur till Sminkspegelbutiken.se förbehåller vi oss rätten att debitera köparen kostnader för returfrakt, exp. avgift och hanteringsavgift på 370 - 1000 kr. (beroende på paketets storlek och vikt)

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. 

 

Oavhämtad försändelse / Fel leveransadress

Det är ditt ansvar att spåra (med hjälp av spårningsbart sändningsnummer som du hittar i vår leveransbekräftelse) och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (liggtid är 14 dagar).

För outlöst paket som kommer i retur till Sminkspegelbutiken.se förbehåller vi oss rätten att debitera köparen kostnader för returfrakt, exp. avgift och hanteringsavgift på 370 - 1000 kr. (beroende på paketets storlek och vikt)

Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig 370 - 1000 kr för returfrakt, exp. avgift och hanteringsavgift (beroende på paketets storlek och vikt)
Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet inte kunde levereras p.g.a. felaktigt angiven leveransadress.

Avbeställning / Ändring

En avbeställning / ändring är inte giltig förrän du mottagit bekräftelse från vår kundtjänst. Din avbeställning / ändring kan bli godkänd av oss endast tills lagret inte har börjat behandla din order enligt informationen i vårt ordersystem. Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen. Privatpersoner har ångerrätt, se under rubriken ”Ångerrätt”. Avbeställning / ändring kan inte göras på ordrar av beställningsvaror.

 

Garanti

Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar / ersättningsprodukt, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Sminkspegelbutiken.se förbehåller rätten att vägra garantikrav om det visar sig att produkten inte har behandlats på rätt sätt (hård hantering).

 

Ångerrätt

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Av miljöskäl skickar vi inte med en retursedel med alla ordrar.

  • PRIVATPERSON

    Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du mottagit varan. Om du beställt flera varor eller varan du beställt består av flera delar, börjar ångerfristen löpa när du mottagit sista varan respektive den sista delen av varan. Observera att det enligt lag är du som ska betala för returkostnaderna och enligt lag kan komma att betala för en varans värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Returkostnaden ligger oftast mellan 159kr och 999kr beroende på paketets storlek och vikt.

Om du ångrar köpet måste varan återlämnas oanvänd, i oskadat skick och med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering. Vid underkänd retur (varorna är brutna eller skadade) kan avdrag göras på återbetalningen. Ingen återbetalning sker när en vara är använd.

ÅNGERKÖP GÄLLER EJ: på demoprodukter, beställningsvaror.

FÖR ATT RETURNERA EN PRODUKT, GÖR SÅ HÄR:

Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss genom att maila till support@sminkspegelbutikne.se. Du kommer utan dröjsmål att få en bekräftelse på att vi mottagit ditt meddelande, varefter vi tar ställning till, om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att kunna tillämpa ångerrätten. Du kommer därefter att motta ett svar med e-post från oss, i givet fall med returfraktsedel och information om hur du ska skicka tillbaka varan.  När du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan till Sminkspegelbutiken.se:s lager inom 14 dagar från att returförfrågan gjorts. Om produkten returneras efter 14 dagar kommer den inte att accepteras.

Observera att returer inte kan skickas till ombud eller utan att du har fått vårt besked om din ångerrätt.

Du som kund ansvarar för risken vid returfrakt, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Paketera väl. Sminkspegelbutiken.se ansvarar inte för leveransen till oss från kunden. Vi rekommenderar därför att du använder vår returfraktsedel eller om du skickar returen själv så skickar du den spårbart.

Efter mottagandet av den återsända varan och vid godkänd retur kommer köpesumman med avdrag på returkostnaden att återbetalas till dig inom 14 dagar räknat från dagen då vårt lager mottog din retur. 

Återbetalningen sker alltid med samma betalningsmetod som vid tillfället då beställningen gjordes.

  • FÖRETAG

    För företag, inklusive enskilda näringsidkare, gäller Köplagen, som är dispositiv, vilket innebär att avtal mellan företag gäller i första hand före lagen. Företag kan avbeställa sin order utan kostnad för dig fram till dess att beställningen har effektuerats, dvs. ordern är packad och frakthandling har skapats i vårt lagersystem) Efter denna tidpunkt är du, som beställt till ditt företag, skyldig att ta emot leveransen.

 

Reklamation

FRAKTSKADAT PAKET: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret / ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan på plats samt kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se och göra en skadeanmälan. Bifoga gärna bilder din följsedelel, skadat paket och vara.

Vi förbehåller oss rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp.

Om vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt skickade varan.

Felaktiga reklamationer som beror på handhavandefel debiteras med 199 kr + moms.

Kompatibilitetsproblem förekommer ofta mellan olika produkter, och vi rekommenderar dig därför att ta reda på så mycket som möjligt innan du gör din beställning för att undvika onödiga kostnader.

Om du som är privatperson mottagit en skadad produkt, eller om vi skickat fel vara, måste du reklamera varan snarast och senast inom 2 månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet. Reklamationstiden är som mest 3 år beroende på varans beskaffenhet samt eventuell garantiutfästelse.

Om du som är företagare mottagit en skadad produkt, eller vi skickat fel vara, ska du reklamera snarast efter att du tog emot varan.

Det gäller för såväl privatpersoner som företag, att den skadade respektive felaktigt skickade varan ska återsändas i likadan förpackning och med samma transportföretag, som när den mottogs, tillsammans med en utförlig beskrivning av felet.

Du ska i så fall reklamera genom att kontakta vår kundtjänst på support@sminkspegelbutiken.se

Sminkspegelbutiken.se tar ej ansvar för fel som uppkommit på grund av skada slitage eller vanvård. Till sådana varudefekter räknas exempelvis söndersliten sladd och sprickor hos produkten.

Enligt konsumentköplagen är det inte möjligt att reklamera en vara vid missnöje då vi ej har någon nöjdhetsgaranti.

Betalningsalternativ

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande erbjuds genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
14 dagars faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Har du frågor angående din faktura eller ditt betalsätt via Klarna, vänligen kontakta Klarnas kundservice på 0812012010.

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av Sminkspegelbutiken.se. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till vår kundservice på support@sminkspegelbutiken.se. Har du frågor angående din faktura eller ditt betalsätt via Klarna, vänligen kontakta Klarnas kundservice på 0812012010.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande erbjuds genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.
14 dagars faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.
 

- Klarna Faktura
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se eller se dem direkt i Klarna appen
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
 

- Klarna Konto
Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Läs mer: Allmänna villkor
Läs mer: Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation 
 

Minimiorder

Minimiorder är 300 kr inklusive moms.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen