support@sminkspegelbutiken.se

  •  Fri frakt
  •  Snabb leverans
  •  Trygg betalning
  •  Öppet köp 14 dagar
0
Din varukorg är tom!

Leveransvillkor

Sminkspegelbutiken.se är en svensk webbshop och alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige.

Vi erbjuder fri frakt på allt. Normal leveranstid är cirka 2-3 arbetsdagar. OBS! Under högsäsong eller vissa tillfällen som tex. efter långhelg kan det ta längre tid. Alla varor skickas från vårt centrallager i Sverige. Mindre och medelstora paketer skickas till ditt närmaste ombud. Större paket skickas alltid med hemleverans.

Samtliga leveranser sker genom Postnord / Shenker / DHL.  Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Beroende på vilken tid på dygnet beställning görs, paketeras och skickas varorna från lagret normalt samma dag eller inom 24 timmar (arbetsdagar). Under högsäsong eller efter långhelg kan det ta längre tid. Därutöver tillkommer Postens/ Schenkers / DHL:s leveranstid som normalt är 2-3 arbetsdagar (normal leveranstid är nästkommande vardag) med reservation för att någon produkt kan vara tillfälligt slut i lager. I detta fall kommer vår kundservice att kontakta dig och informera om detta. 

Vi skickar en leveransbekräftelse med spårningsbart sändningsnummer så fort din order är behandlad och har lämnat vårt lager.

Upplever du att du inte fått din order inom skälig tid efter att du har tagit emot leveransbekräftelsen?

  1. Kontrollera att dina leveransuppgifter namn, adress, mobilnummer stämmer. Dessa hittar du i orderbekräftelsen som skickades via mejl tidigare när du slutförde ditt köp i vår webbshop.
  2. Om dina leveransuppgifter stämmer ber vi dig att avvakta 5 helgfria dagar.
  3. Vänligen kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se om dina leveransuppgifter inte stämmer eller om du inte tagit emot ditt paket efter 5 dagar.

SKADAT PAKET: Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret / ombudet eller annan transportör och göra en skadeanmälan på plats samt kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta oss på support@sminkspegelbutiken.se och göra en skadeanmälan. Bifoga gärna bilder din följsedelel, skadat paket och vara.  Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. 

OAVHÄMTAT PAKET: Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (14 dgr), så fakturerar vi dig 296 kr - 800 kr + moms för frakt och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

I webbutiken kan varor eventuellt vara markerade med leveransindikering. Vi förbehåller oss rätten att stryka ej levererbar vara från din order med prisavdrag för densamma. Önskar du beställa annan, likvärd vara, är detta att betrakta som en ny order. Om du önskar avbeställa en vara på grund av dröjsmål med leveransen, är detta möjligt att göra fram till dess att varan effektuerats, dvs faktura eller frakthandling har skapats. Delleveranser sker endast på din begäran och medför ytterligare fraktkostnad för dig.

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt, som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. 

 

Oavhämtad försändelse / Fel leveransadress

Det är ditt ansvar att spåra (med hjälp av spårningsbart sändningsnummer som du hittar i vår leveransbekräftelse) och lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin och på spårningslänken. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss (liggetid är 14 dagar), och vi kommer då att debitera dig 296 kr - 800 kr + moms för frakt- och vårt arbete med hantering av varorna. (beroende på paketets storlek och vikt) Dvs. detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur. Betalas inte denna kostnad, lämnas kravet till inkasso.

Det är ditt ansvar att se till att adressen samt andra leveransuppgifterna som du angett vid beställningstillfället, är korrekta. Om ditt paket inte kommer fram p.g.a. felaktigt angiven leveransadress kan vi då komma att debitera dig 296kr - 800kr + moms för frakt- och administrationskostnader. Vi återbetalar inte din order om den inte kommer i retur till oss efter att paketet inte kunde levereras p.g.a. felaktigt angiven leveransadress.

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen